Direktlänk till inlägg 12 januari 2010

LJUSARE TIDER

Av elisa - 12 januari 2010 20:06

Länge sedan jagsenast bloggade.Tiden har gått alldeles för fort!Lika fort som det med ett huj blev som mörkast och att vi nu redan befinner oss i mitten av januari och  igen går mot ljusare tider.

Efter mörker kommer alltid ljuset och efter regn kommer alltid sol!Så sant så.

På djurfronten här hemma är det lungt och fint.Ida går fortfarande på dietkost sedan i dec då hon fick bukspottskörtel inflammation av någon anledning.

Hemlagad gourmetmat får hon fortf.Det är hon verkligen värd oxå.Huvudsaken hon får förbli frisk,må fint och leva länge.

Jag har bara gott och fint att säga om Djursjukhusets veterinärers och systrars vård och rådgivningar.

Idag kom Ida och jag strosandes från kiosken i mörkret på gångvägen.Vi gick på den högra sidan.Ida gick helt plötsligt ca 30 cm vänster om mig då jag fick höra en ung kvinna bakom  på cykel svära till.Jag sade till kvinnan att du kunde väl ha pinglat till för att varna oss därbakom.(hon hade varken ringklocka eller lyse i mörkret)Kvinnan sa med barsk röst till mig att hon var en myndighetsperson och kände till att detta  enbart är en cykelväg.Nej sa jag det är det inte.Jag har cyklat i ca 60 års tid,bott här i över 20 års tid och detta är en gångväg och ev en cykelväg.Jag hade mest rätt.Det är enbart en gångväg.Cykelvägen går nedanför området.Jag sade till henne att eftersom hon nu uppger att hon är en sk myndighetsperson av den arten så anser jag att hon isåfall bör uppföra sig som en god förebild.

När jag kom hem började jag fråga mig vem som kom först:"hönan eller ägget".

Jag har som så många andra  vårdat och fostrat barn , betalat avsevärda summor till skatter,stött och försökt påverka barn och ungdomar åt rätt .Men oavsett detta.Alla har dragit sitt strå till stacken och drar oxå .Allt efter egen förmåga tror jag.

Nu tror jag inte  alls på att den här unga kvinnan  var en myndighetsperson.Men om man nu då på fritiden försöker utöva en otillåten maktutövning då är det verkligen att beklaga den unga kvinnan anser jag.

Jag har  nu lämnat detta långt bakom  mig och njuter istället av vår vackra natur och vinterskrud , över att ljuset  nu har återvänt och över vår fred här i landet oxå och önskar  bla annat alla uteliggare och  olyckliga att få ett bättre ,varmare,finare ,kärleksfullare lyckligare år,liv och framtid!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elisa - 13 januari 2010 14:55

Herre gud vad dt är gott att leva........!Ida och jag har vandrat och tumlat runt påbrunnsvikensis idag.Man har igen plogat upp en väg från Ritorp ända in till stan(sthlm)den går i en cirkel så det finns massor med plats att skida  på och tumla runt ...

Av elisa - 8 december 2009 16:59

Nu har lilla Ida varit hemma i fyra hela dagar.Nu får hon ris,kokt fisk o några torrfodersknoppor fyra gånger dagligen.Hon har inte kräkts en enda gång och det trots att hon lyckats med konststycket att tränga sig in i badrummet i ett obevakat sekund...

Av elisa - 5 december 2009 12:46

Igår fick jag hämta min älskade Jack Russel hund Ida 1,9 mån från djursjukhuset.När jag fick meddelande om detta av den så rara och noggranna personalen så började jag hulka av både lycka ,glädje ,förtvivlan och all spänning som hade funnits inom mig...

Av elisa - 3 december 2009 20:18

Jag har idag åkt in till Solna C för att handla lite och skingra mina tankar och känslor som jag har över min sjuka hund som ligger inlagd.Jag vet att hon hade ont fortf på dagen.Hon är ju så liten och vi har varit och är såta vänner trots att hon ba...

Av elisa - 3 december 2009 14:20

Min jack rusell hund Idas veterinär ringde för en stund sedan.Ida har drabbats av bukspottsinflammation.Frågade hur det kan komma sig och fick svaret att man inte vet riktigt men ev av fett.Till Saken hör att Ida är uppväxt på toppklassisk valpmat o ...

Presentation


peace&love

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards